2009-11-07

Gamla kakor

Bara för att jag bestämde mig för att bara skriva om mat i bloggen så händer det så mycket i mitt huvud. Det har varit ganska stillastående där ett tag. Lite tankar och lite frustration. Mycket märkligt om jag får säga det själv.

Lite av varje

¤ Mina två presentsjalar är klara. Den ena ligger på blockning och den andra väntar på att bli inslagen.

¤ Butiken Handplockat har öppnat här i stan. Trevligt trevligt, ska köpa mig ett ljus som luktar nytvättad bomull.

¤ Isäntä åker till USA på måndag och blir borta en hel vecka. Det är första gången han är borta från mig. Jag har varit borta från honom men aldrig tvärt om. Vi får se hur jag klarar det...

¤ Julklappspysslet har startat. Vi blir många i jul och jag funderar och funderar. Går fram och tillbaka i vardagsrummet som Baltazar.

¤ Hoppas på att jag äntligen hittat mig en träningskamrat.


Ifjol bakade jag så ruggigt mycket pepparkakor och när jag letade efter något hittade jag en hel burk med peppisar från i fjol.

Vill avsluta med en liten fundering: Går det att äta pepparkakor från förra julen?

1 kommentar:

Ingrid sa...

Klart man kan äta förra julens kakor!! Speciellt om de varit i frysen. Smaska på du ;)

Kram!