2009-03-01

Tekanna panna anna

Av resterna av Arauncania garnet har jag stickat en tekannevärmare


Stickade ribbad mossstickning med ett hål för pipen. Är själv väldigt nöjd med resultatet och det håller teet otroligt varmt länge. Mönstret kommer dock inte fram så bra på bilden får se om jag fotar på något annat sätt framöver. Mönstret blev väldigt fint och lagom tjockt.

Nu har jag bara pyttelite kvar av garnet, det får kanske bli någon detalj på en vante eller nåt. Måste ju sitcka vantar som matchar baskern...

2 kommentarer:

Maria sa...

Fina du! Jag hoppas att alla du känner faktiskt hör på dig nu och kommer på besök.

Tekannevärmaren blev jättebra! Fick den ngn knapp?

Jag kommer faktiskt sakna dig tooookmycket också, kom på skärgårdssemester i sommar!!!

ellapix sa...

Ja den fick en osynlig knapp. Hittade ingen i min knappburk som var fin nog...