2009-03-16

En god start

En kanna te, en god bok, hundar som busar runt i vardagsrummet och funderingar kring nästa stickprojekt.

I min värld kan en dag inte börja bättre.

Helgen har varit väldigt trevlig, bio på lördag. J ville se Whatchmen och jag tänkte: vad i häcken, klart jag henkar. Det var en bra film, en blandning mellan V för vendetta och Sin city. Svart och muskig med mycket stiliserat, både våld och sex. Ibland kändes det som att serierutorna kommit till liv.

Söndag och solsken. Vi packade bilen full med hundar och grillgrejor och sökte oss ut på Fårön. Där mumsade vi på pinnbröd och quornkorv. Som tydligen inte var lika god att grilla som förra helgens sojakorv. När vi kom hem var vi alla helt utslagna, hundarna sov hela kvällen och jag gick och la mig strax efter nio. Har en massa sömn att ta igen nu när jag har en liten valp hemma.

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad snällt!
För jag är världens sämsta maria på att vara ensam :) Det låter som att din vecka har börjat bra, mysigt med hundbus i vardagsrummet!
Kramar

Anonym sa...

Låter härligt Anna!

Själv firade vi sonen i söndags med tårta och vackert väder. Han hade kanske inte greppat att han fyllde år - men å andra sidan hade det varit ÄN mer skrämmande om han varit medveten...
Nu drar vi till Stockholm på torsdag, sen ser vi fram emot ett Pitebesök längre fram! Länge sen sist minst sagt! Sköt om dig!
Kram
Marcus m fam