2009-03-18

SAIK!

Jag är som sagt ingen sportfantast men när Skellefteå AIK har chans att gå vidare i slutspelet och det visas på tv ja då måste en ju bara se. Även om det är med halva ögat och andra halvan på en stickning. Som för övrigt inte blev helt rätt, fick repa upp två gånger. Så jag misstänker att även om halva ögat var på stickningen var hela hjärnan fixerad vid tv:n.

Det är ju helst sjukt vilken spännande match! Å tänk att de slog ut Linköping. Fast nu möter de å andra sidan Färjestad och det kommer inte att bli lätt. Men kul för systrarna som kan gå och titta på semifinal mellan bostadsort och uppväxtort. Eller tja ungefär så i alla fall...

Idag tog jag bilen bort till Lomtjärn för att gå med hundarna, det är helt fantastiskt nu när solen börjar lysa och det känns som vår. Älskar den här delen av våren, innan snön har hunnit försvinna helt. Sedan blir det bara geggigt och lerigt. Det gillas inte. I alla fall inte med tre hundar i hushållet.

Nu ska jag gå och sticka vidare på mina fingervantar, hade tänkt att de skulle bli klara så att jag kan njuta av dem i vårvädret.

Hos Pep & tanterna finns det en liten film på världens duktigaste valp!

Inga kommentarer: