2008-03-01

Traktordans

Än så länge har väl bara lite drygt halva helgen gått men här kommer några inslag:

¤ traktordans på torget - var nog det galnaste jag sett på länge
¤ starkvinsglögg - funnen av en vän
¤ carcasonne - mycket roligare att spela och dricka glögg samtidigt
¤ tp - att spela tp och vara lite snurrig är inte lätt för helt vanliga enkla saker finns helt plöstligt inte i huvudet.
¤ The witcher - det spelet drar ned mig i träsket
¤ Promenad i tyst skog - fick mig att längta efter lappland
¤ Hemmagjord pizza med fyra olika ostar - mättnaden är total
¤ Robin Hobb - en fantasyförfattare som får mig att gråta floder

Sedan måste jag bara berätta om en liten upptäckt jag gjort i matväg. Isäntä fick en burk grillad aubergine i julklapp av min bror. Den här burken har bara stått i kylen coh tagit plats, vi har inte riktigt kommit på vad vi ska använda den till. Tillslut så använde jag den i en tomatröra till tortellini, så himla gott. Det gav tomatröran en liten rökt karaktär och stor fyllighet. Så idag tillsatte jag det sista när jag skulle göra tomatsåsen till pizzan och jag måste nog säga att jag nästan överträffat mig själv för det blev helt himmelskt gott. Det här är en burk som vi nog alltid måste ha hemma.

Inga kommentarer: