2008-03-16

Sköna söndag

När jag vaknade imorse så lyste solen klart och starkt, jag kände att det här går inte. Pratade med Isäntä och vi bestämde oss för att packa frukosten i en väska och åka ut till Nydalsjön. Väl där hittade vi en ledig eldstad på Kärleksudden. Mysigt värre. Vi fick igång en eld, åt frukost och njöt av solen. När vi kände oss mätta på allt gick vi hem igen då var klockan halv två eller nåt, hur härligt som helst. Jag känner fortfarande hur det blir lite i kinderna.

När vi varit hemma bara en liten liten stund ringer telefonen och systerJ förvånar oss genom att säga att hon kommer förbi. Hur trevligt som helst, sedan kommer även M som hälsat på sin mor på sjukhuset. Så det blev nästan middag med familjen. Trevligt trevligt.

Vet inte vad kvällen kommer att bära med sig men förhoppningsvis fortsätter den lika trevligt som dagen börjat.

Ps - måste bara säga att det är så spännande att sticka sånt som en inte har någon större aning om hur det ska bli tillslut. Det skapar lite kaos att mönstret är på engelska men jag tror nog att det blir snyggt tillslut. Har snart stickat färdigt bakstycket.

Ps s - S&M fick en pojke idag. Storgrattis till dem! Personligen hade jag vetat att det var en flicka så att jag hade fått möjlighet att ge bort klännigen jag stickat men men det går ju fler tåg. Kanske får S&M i Umeå en flicka...

Inga kommentarer: