2009-10-18

veckans mat - 42

Måndag: Potatis och purjolökssoppa
Kommentar: En klassiker och en favorit, framför allt om den är mixad.

Tisdag
: Rester

Onsdag
: Cottage paj
Kommentar: Det här är en modifikation av ett recept av Tina Nordlund. Den här gången satte jag kapris i färsen och hela oliver i moset då Isäntä inte gillar oliver och vill att de ska vara enkla att pilla bort. Jag gillar robust potatismos så när jag har färskpotatis brukar jag behålla skalet på och göra moset med en visp för att det ska vara bitar av potatis i det.

Torsdag: Curry Bombay, från Gott och grönt. Det var Isäntä som lagade maten idag och den blev verkligen god, trots att jag inte gillar bananer i mat så var det gott.

Fredag: En klassiker. Bakadpotatis med tångroms röra, vitlökssmör, sallad och stekta alger. Perfekt fredagsmiddag när energin inte finns. Till efterrätt sojachokladpudding och kaffe.

Lördag: Tacos. Isäntä åt hemma och jag på fest.

Söndag: Tacopaj, det blev en hel del färs över, både här hemma och som jag fick med mig hem från festen. Det hade även blivit två skal över så de delade jag i mindre bitar och stack ned i färsen, klickade över lite salsa och tex mex ost över allt.

Inga kommentarer: