2009-06-04

Block(ing)party

Det är mycket som legat och väntat på blockning. Önskar att jag hade ett par blockingwires av något slag för jag är dålig på att sträcka jämnt.

Lehmus 1 - Evilla 2 trådigt multicolor

Den här sjalen är helt galen. Har använt den en gång men den känns svår matchad. Men jag älskar den i alla fall.

Lehmus 2 - något billigt mohairliknade.



Jag älskar det här mönstret, tycker att det blir så vacker i sin enkelhet. Den här är en present till pappas fru. Hon har redan sett den så därför vågar jag lägga ut den här. Den känns superhärlig på och blev stor och härlig för ljumma sommarkvällar.

Swallowtail - ett entrådigt garn från Ullcentrum.




Det är svårt att se att den allra nedersta kanten på Swallowtailsjalen är lila på bilden. Jag gjorde ett extra varv av det sista diagrammet för att det lila skulle bli mer framträdande. Den här sjalen är nog den allra finaste jag stickat. Alltså finaste i att jag kommer att använda den mycket. Alla andra har jag ju mest stickat i galna färger. Jag gillar dem med men de är kanske inte lika användbara som den här fina grå.

Det kommer mer bilder när de är i sin naturliga miljö.

Inga kommentarer: