2009-12-01

Förlängt

Fick förlängt, ska vara kvar i klassen veckan ut. Imorse kändes det skönt att det var sista dagen, men nu när jag sitter här och planerar bilduppgifter och funderar på matteuppgifter till de små så känns det bara roligt att få vara kvar veckan ut. Det ger liksom den rätta känslan att faktiskt få bestämma själv vad som ska göras. Nu bestämmer jag ju inte helt utan det finns en plan som jag följer. Men JAG får sitta här i soffan och fundera på bilduppgifter och skrivövningar. Jag! Det är bara så kul. Jag känner inspirationen flöda.

Två veckor på samma ställe, i samma klass. Helt fantastiskt. Jag har bara en liten liten önskan och det är att det skulle vara åk 2 gymnasiet istället för åk 4 mellanstadiet. Men men det går inte att få allt här i livet och jag är nöjd ändå. Jag har ju jobb.

Har även fått en förfrågan om att ta ett uppdrag som sekreterare för Övre norrlands distrikt inom SBK. Det är stort! Känner mig hedrad som blir tillfrågad och funderar faktiskt skarpt på om jag ska ta mig an uppdraget. Men jag har till på lördag att fundera. Tänk vad spännande det skulle vara. Ganska fin grej att ha med i sitt cv oxå, eller hur?

Nu ska jag fortsätta att mumsa på mina hallon i apelsinlikör från Anton Berg. Var lite wild and crazy och köpte inte plommon i madeira som annars ligger 1:a på favorit listan. Detta trots att det inte finns kokos eller körsbär i. Hur kan det komma sig? Jag måste säga att hallon i apelsinlikör inte heller var så pjåkiga. Men inget kan slå plommon i madeira...

1 kommentar:

Ingrid sa...

Grattis! Och klart du ska ta uppdraget. Det klarar du galant ;)